Republika Południowej Afryki- fotografie i informacje o tym, co zawiera prezentacja

Republika Południowej Afryki to kraj mający krwawą historię walk na tle rasowym -ciągnących się tak naprawdę do dzisiaj i niesamowite bogactwo przyrodniczo-geograficzne, którym nie sposób się nie zachwycić.

Republika Południowej Afryki zamieszkiwana jest przez białych i czarnoskórych. Dlatego na miejscu staraliśmy się zebrać jak najwięcej informacji zarówno od jednych jak i drugich. Rozmawialiśmy z Afrykanerami, żyjącymi w tych samych miastach co czarnoskórzy – o sytuacji politycznej kraju i życiu w nim.  Słuchaliśmy historii czarnoskórych, tego jak byli traktowani przez białych i jakie mają perspektywy. Doświadczaliśmy różnych sytuacji, przygód, byliśmy w miejscach, o  których nie było żadnej wzmianki w przewodnikach. Zachwycaliśmy się piękną przyrodą i dzikimi zwierzętami.

Ale przede wszystkim- zbieraliśmy materiał i fotografowaliśmy. Wszystko po to by jak najlepiej przybliżyć życie mieszkańców Republiki Południowej Afryki  uczestnikom naszych spotkań z podróżnikiem.

O czym mówimy w trakcie prezentacji z Republiki Południowej Afryki

Przede wszystkim o mówimy o mieszkańcach – zarówno białych jak i czarnych, o ich życiu w RPA.

Tłumaczymy czym był apartheid, jak do doszło do takiego podziału, jak wyglądał cały system podziału rasowego. Opowiadamy o Nelsonie Mandeli, jego działalności, prezydenturze, o życiu mieszkańców Republiki Południowej Afryki po zniesieniu segregacji rasowej. Docieramy na Wyspę Robben, gdzie mieściło się więzienie, w którym Nelson Mandela przesiedział jedną trzecią swojego życia.

W pokazie opowiadamy także o Zulusach. Dotarliśmy do wioski, gdzie mieszkańcy pokazali nam jak wyglądają niektóre ich zwyczaje począwszy od życia w ich chatach skończywszy na obrządku zaślubin.

Republika Południowej Afryki to kraj pełen zwierząt i pięknych miejsc, dlatego w  prezentacji nie braknie również przyrody.

Odwiedziliśmy Oudtshoorn, które słynęło i słynie nadal z hodowli strusi. Uczestnikom spotkania z podróżnikiem przybliżamy historię wielkiego boomu na strusie pióra, opowiadamy o pierzastych baronach, ale także o samych strusiach – ich zwyczajach, budowie ciała czy ogromnych strusich jajach.  Dotarliśmy także do Narodowego Parku dla Słoni Addo Elephant Park, gdzie udało nam się podglądać stado słoni, zebr i bawołów. Opowiadamy o zwyczajach słoni,  budowanie ich ciała i hierarchii w stadzie i jakiego jedzenia nie wolno wwozić do parku pod żadnym pozorem! Powiemy, gdzie można skoczyć na bungee z wysokości ponad 200 metrów (Samuel- najbardziej odważny skoczył i on opowiada o swoich wrażeniach;) ).

Pokazujemy fotografie z Przylądka Igielnego, zaznaczając, że jest to umowna granica dwóch oceanów- Indyjskiego i Atlantyckiego oraz z Przylądka Dobrej Nadziei.

Oczywiście wspięliśmy się na Górę Stołową w Kapsztadzie. Uczestnikom tłumaczymy dlaczego góra tak się nazywa i przedstawiamy fotografie z „blatu”, skąd rozpościera się wspaniały widok na miasto. Dotarliśmy także do Kimberley, gdzie zaglądnęliśmy do Wielkiej Dziury- przybliżamy historię diamentów wywożonych z Republiki Południowej Afryki.

W naszym pokazie mówimy także o żarłaczach białych występujących przy plażach w Durbanie, ich atakach na ludzi, a także  o tym jak mieszkańcy poradzili sobie z  zapewnieniem bezpieczeństwa plażowiczom i surferom.

Wyżej wypisane informacje to tylko kilka tematów, które poruszamy w naszej prezentacji.

W trakcie spotkania pokazujemy również kilka rekwizytów przywiezionych z Republiki Południowej Afryki, które są do dyspozycji uczestników na przerwach.

Zachęcamy do spotkania!

Zapraszamy do zobaczenia innych naszych wpisów o Republice Południowej Afryki.